Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти.
Головним завданням дистанційного навчання є рівний доступ до здобуття якісної освіти, розвиток творчих, інтелектуальних здібностей учня та його ІКТ-компетенцій за допомогою відкритого і вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, у тому числі, доступних в Інтернеті.
Навчальний процес за дистанційною формою навчання здійснюється у таких формах: самостійна робота; навчальні заняття; контрольні роботи.
Лекція, консультація, семінар, урок проводяться з учнями дистанційно у синхронному або асинхронному режимі.
Під час дистанційного навчання використовуються наступні основні елементи:
- дистанційні курси;
- веб-сторінки й сайти;
- електронна пошта;
- форуми й блоги;
- чати;
- теле – і відеоконференції;
- віртуальні класні кімнати.
Для забезпечення дистанційного навчання, необхідні веб-ресурси навчальних дисциплін (програм), які можуть містити:
– мультимедійні лекційні матеріали; методичні рекомендації щодо їх використання, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо;
– відео- та аудіозаписи лекцій, семінарів тощо;
– практичні завдання із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;
– віртуальні лабораторні роботи із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;
– віртуальні тренажери із методичними рекомендаціями щодо їх використання;
– пакети тестових завдань для проведення контрольних заходів, тестування з автоматизованою перевіркою результатів, тестування із перевіркою викладачем;
– електронні бібліотеки чи посилання на них;
– дистанційний курс, що об’єднує зазначені вище веб-ресурси навчальної дисципліни (програми) єдиним педагогічним сценарієм;
– інші ресурси навчального призначення.
Для організації освітнього процесу під час карантину рекомендуємо на сайті закладу П(ПТ)О у розділі «Для учнів» чи «Оголошення» розмістити розклад (наприклад, на тиждень) з переліком предметів для кожної групи. Для кожного предмета за допомогою гіперпосилань можна створити перехід за темами уроків до навчальних матеріалів, організованих викладачами за технологіями дистанційного навчання: завдання, матеріали до уроків, посилання на електронні версії підручників та он-лайн уроки (наприклад, канал YouTube), завдання для самостійного практичного виконання, відеоматеріали, тести тощо.
Коментарi